ایران زمین

درباره ایران و فرهنگ ایرانی

ایران زمین

درباره ایران و فرهنگ ایرانی

ارسال صنایع دستی به خارج کشور


صنایع دستی در ایران وسعت تولید زیادی دارد و ایرانیان ساکن در خارج از کشور هم مایل به خرید این محصولات هستند چون قدمت و فرهنگ و آیین ایران و ایرانی را نشان می دهد . علاوه بر آن افراد غیر ایرانی ساکن در کشورهای مختلف هم علاقه زیادی به داشتن این آثار نشان می دهند .

در صورتی که شما در کشوری غیر از ایران به کار فروش صنایع دستی مشغول هستید ، صنایع دستی آریاگالری آمادگی خود را برای همکاری با شما اعلام می نماید.


با توجه به مشکلاتی که امروزه در صنعت واردات کشور داریم بهترین راه تقویت صادرات این هنرهای اصیل به خارج از ایران است . چرا که شما دیگر با تومان درآمد کسب نمی کنید و درآمد دلاری را در پیش می گیرید . چون صنایع دستی بوسیله دست تولید می شود بسیار خاص به نظر می رسد و یک نوع محصول را دو صنعتگر با کیفیت و مدلهای مختلف تولید می کنند. این اعمال سلیقه در صنایع دستی نشان دهنده خلاقیت و ابتکار عمل هنرمند است .
ایران دارای رشته های صنایع دستی مختلف می باشد .
تولیدات صنعتی ایران اکنون به کشورهای امارات متحده عربی ، رمانی، افغانستان، ترکیه، چین، اندونزی، برونئی، کره، سوریه، کنیا، آفریقای جنوبی، اردن، قطر، جیبوتی، نیجریه، رومانی، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، ایتالیا، آلمان و سوئیس صادر می شود.

شرایط صادرات به کشورهای همسایه راحتتر صورت می گیرد . اما صادرات و خرید صنایع دستی به کشورهایی که از لحاظ جغرافیایی دورتر هستند کمی با دشواری همراه است چراکه باید قوانین و شرایط صادرات به آن کشورها را بدانید.

شروط صادرات

  داشتن کارت بازرگانی

برای شروع فعالیت های صادراتی در ایران ، هرصادر کننده می بایست دارای کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی را دارا باشد . با داشتن این کارت می تواند هم واردات و هم صادرات انجام دهد. گرفتن کارت بازرگانی هم شروطی را دارد از جمله: حداقل سه سال سابقه کار در تولید و صنعت و احراز هویت به عنوان یک شرکت یا فرد مثبت در جامعه تولیدی ایران .

در امر صادرات بیمه یکی از موراد مهم به نظر می رسد. چون صادر کننده برای محصولات صنایع دستی خود باید به این نکته توجه داشته باشد که برای جلوگیری از ضرر و زیان در موقع حمل و نقل کالا به خارج از کشور باید مرسوله خود را بیمه کند. اینکار باعث می شود که اگر به صورت اتفاقی کالای آن آسیب ببیند جبران خسارت شود.بیمه های مختلفی در زمینه صادرات وجود دارد که هر صادر کننده با شرایط خودش می تواند کالای خود را بیمه کند.

   پرداخت هزینه‌ها

برای انجام صادرات هر صادرات کننده باید یکسری هزینه هایی را پرداخت نماید.
هزینه بسته بندی کالا یکی از این هزینه ها است که کالا باید به صورت مناسب بسته بندی شود که در خور محصول باشد و از شکستن آن هم تا حدی جلوگیری کند.
هزینه حمل و نقل کالای صادراتی ، یکی دیگر از هزینه هایی است که صادر کننده باید آنرا پرداخت نماید.
هزینه ارسال از مبدا به مقصد از جمله آن است . این هزینه ها توسط شرکتهایی مانند سازمان بنادر ایران، انبارهای عمومی در گمرکات داخلی کشور و سازمان ملی استاندارد کشور وصول می‌گردد . لغت سیف (CIF) شامل «ارزش کالا (Cost)، مبلغ بیمه (Insurance) و کرایه‌ی حمل و نقل (Freight) درامر صادرات وجود دارند.
هزینه بیمه ، برای بیمه کردن محصول و جبران خسارت داده می شود.

تعرفه صادرات و تعرفه صادرات ، خوشبختانه محصولات صنایع دستی از پرداخت هرگونه تعرفه صادراتی و تعرفه گمرکی معاف هستند.

  بازاریابی محصول

مهمترین قدک در صادرات بازاریابی. وقتی که شما مطمئن شوید که محصولی را که تولید کرده اید بازار فروش خوبی در کدام کشور دارد . شما را بیشتر در این امر یاری می کند. می توانید برای صادرات آن طرح ریزی کنید و به یک تاجر موفق تبدیل گردید . برای بازریابی اجناس خود مذاکره با خریداران خارجی ، شرکت در نمایشگاههای بین المللی، ارتباط با سفارتخانه ها می تواند شما را در این زمینه کمک کند.
با بازاریابی شما می توانید راه نفوذ به بازارهای کشورهای مختلف را باز کنید و با داشتن آمار از این کشورها میزان محبوبیت کالای خود را در این کشورها محک بزنید.از بازار هدف خود آشنا شوید و تغییرات و نوسانات آن را حس نمایید. همچنین شناخت کارگاههای رقیب و محصولات و پایه قیمتهای آنها هم شما را در این امر کمک می کند. شما باید آمار دقییقی از میزان تقاضای محصول خود داشته باشید . ضمنا برای محصولات صادراتی کیفیت حرف اول را میزند. آنرا راس کار خود قرار دهید.

  تبلیغات محصول

امر تبلیغات برای معرفی محصول بسیار مهم است چرا که افراد از طریق تبلیغات شما به وجود پی میبرند . تبلیغات در سایتها و مخصوصا در دنیای مجازی امروزه خیلی مطرح است . داشتن پیچ اینستا مناسب و درخور محصولتان می تواند به شما کمک نماید. همچنین شما می توانید در تبلیغات خود از ویژگی منحصربفرد محصولاتتان بگویید و آنها را با کالاهای مشابه مقایسه نمایید. تبلغ قیمت و کیفیت برند شما می تواند شما را در حوزه صادرات موفق کند. تبلیغات مجله ای و رسانه ای می تواند محصول شما را به کشورهای دیگر معرفی نماید. همچنین شما می توانید از طریق تبلیغ در مراکز سنتی ، هتل ها و رستورانها و جاهایی که توریست های بیشتری درآنجا می آیند به تبلیغ کار خود بپردازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد